Thursday, August 13, 2009

Program Latihan Info Genius



Assalamualaikum semua...., saya di sini sihat sejahtera di samping keluarga tercinta. Adakah anda pernah dengar tentang program latihan info genius? Adakah anda tahu tentang kebaikan bila seseorang menyertai program ini? Saya akan ulaskan lebih lanjut tentang program ini....


Pengenalan

Program latihan Info Genius ini ialah sebuah pusat di mana ia memberikan latihan - latihan untuk para - para graduan yang masih tidak ada pekerjaan dan juga kepada pekerja - pekerja yang telah diberhentikan kerja.Tujuan latihan ini diadakan adalah untuk kita belajar sesuatu dan pada masa yang sama kerja juga perlu kita cari.

Penerangannya....,


1) Info Genius ini menyediakan latihan ini selama 3 bulan dalam program 'Business Executive Development' bagi para graduan dan juga program 'automotif' bagi pekerja yang diberhentikan atau pekerja yang menggangur supaya dapat menerima segala pengalaman dan kemahiran yang akan di lalui apbila mamasuki sesuatu pekerjaan.


2) Info Genius ini juga telah menyediakan banyak kemudahan untuk sesiapa yang telah menyertai program ini seperti makmal komputer, cara pemasaran mempelajari elektronik dan lain - lain lagi.



Kelebihan @ Kebaikannya.......,

1) Menggurangkan kadar penggaguran.

2) Menerima elaun sebanyak RM500 bagi tiap - tiap bulan selama 3 bulan.


3) Dapat mempelajari segala kemahiran - kemahiran yang ada dari segi penggunaan komputer dan juga cara - cara bekerjasama di dalam kumpulan.


4) Dapat meningkatkan bahasa inggeris kita.


5) Sijil akan diberikan.


6) Pekerjaan akan diberikan.


7) Hostel juga diberikan.

8) Mendapat kawan baru.


9) Bebas.



Kelemahan @ Keburukannya.....,


1) Elaun yang diberikan tidak mencukupi.


2) Kelas yang diadakan terlalu tinggi.



Cadangan saya......?


1) Agar pusat ini menyediakan lif bagi para pelajar yang mahu ke kelas.


2) Elaun perlu ditambahkan.


3) Waktu rehat perlu ditambahkan.

No comments:

Followers